Forskelle i politik og kultur på lokale markeder påvirker internationale virksomheders forretningsaktiviteter mere end nogensinde før. Målet for kurset er at give dig kvalificeret viden om, hvordan virksomheder driver forretning i et komplekst miljø, hvordan du forholder dig kritisk til de politiske, institutionelle og økonomiske faktorer, og hvordan du bruger viden om forretningsmiljøer i forhold strategier for åbning af nye markeder m.m.
Du får erfaring med at tackle udfordringer som fx, hvordan en virksomhed ikke bare kan overleve, men også skabe fremgang i en tid med skiftende erhvervsstrukturer og konkurrenceevne. Du får også indsigt i principper for risikostyring og trends i globaliseringen og den lokale kulturs betydning for en global organisation.
Kurset vil især have fokus på:
- Inkludering af politik og kultur i forretningsbeslutninger
- Finanskriser, Eurokrisen, COVID-19 i EU og USA
- Opstart af en international virksomhed
- Indgangsstrategier på udenlandske markeder
- Globale strategier og overtagelser