HD2 Strategisk Salg og Marketing

Kommunikation og salgskanaler

Find den korteste vej til kunderne

Kurset giver dig grundlaget for at vurdere, hvilke kommunikations-, branding- og salgsstrategier, der bedst matcher en problemstilling. Du vil bl.a. få viden om kommunikationsstrategier, hvordan kommunikation virker i praksis og forskelle på paid, owned og earned media. Du får indsigt i brandingteorier, og hvordan et brand opbygges og vedligeholdes. Og vi vil arbejde med valget af salgskanaler til produkter og services på både B2B og B2C markeder.

Kurset vil på den måde give dig et både akademisk og praktisk grundlag for kritisk vurdering af kommunikations-, branding- og salgsstrategier og deres potentiale for at opfylde økonomiske målsætninger. Kurset giver dig kompetencer til job som fx brand manager, kommunikationschef i det private eller det offentlige, og key account manager.

 

Kurset vil især have fokus på:
  • Udvikling af kommunikationsstrategier
  • Styrker og svagheder ved forskellige kommunikationsværktøjer
  • Brandingstrategi og gennemførende salg
  • Valg af de optimale salgskanaler
  • Forståelse for omnichannel strategier

ECTS

5

Pris i kr.

5.500

Undervisningsform

On campus eller online

Sprog

Dansk

Frist (forår 2023): 11. april 2023

Lokation

Online

Ugedage

Undervisningsmaterialet bliver tilgængeligt mandag + online live Q&A hver onsdag

Eksamen

22. maj

Periode

Uge 16 - 20

Frist (efterår 2023): 15. juni 2023

Lokation

CBS, Frederiksberg

Ugedage

Mandag og torsdag kl. 17:10-20:30

Eksamen

Uge 50

Periode

Uge 46 - 49

Få et fagligt boost

Tilmeld dig et kursus på HD