Kurset giver dig grundlaget for at vurdere, hvilke kommunikations-, branding- og salgsstrategier, der bedst matcher en problemstilling. Du vil bl.a. få viden om kommunikationsstrategier, hvordan kommunikation virker i praksis og forskelle på paid, owned og earned media. Du får indsigt i brandingteorier, og hvordan et brand opbygges og vedligeholdes. Og vi vil arbejde med valget af salgskanaler til produkter og services på både B2B og B2C markeder.
Kurset vil på den måde give dig et både akademisk og praktisk grundlag for kritisk vurdering af kommunikations-, branding- og salgsstrategier og deres potentiale for at opfylde økonomiske målsætninger. Kurset giver dig kompetencer til job som fx brand manager, kommunikationschef i det private eller det offentlige, og key account manager.
Kurset vil især have fokus på:
- Udvikling af kommunikationsstrategier
- Styrker og svagheder ved forskellige kommunikationsværktøjer
- Brandingstrategi og gennemførende salg
- Valg af de optimale salgskanaler
- Forståelse for omnichannel strategier