På dette fag udforsker vi nye metoder og tendenser indenfor Marketing, både i praksis og forskning, og deres evne til at skabe innovative og/eller disruptive strategiske tilgange til et givet marked. Vi vil også teste deltagernes managerial mindsets, og viser hvordan disse begrænser lederne i deres interaktion med kunder, herunder benyttelsen af nye teknologier (e.g., Big Data, sociale medier). Disse indsigter vil hjælpe dig med at vurdere brugbarheden af nye tendenser indenfor markedsføring, og forhåbentligvis hjælpe dig med at optimere din virksomheds strategiske orientering, og dets forståelse og engagement med slutbrugerne, samt forbedre dine taktiske tiltalg. I dag -til- dag oversigten er der ni sektioner. Det er muligt, at nogle sektioner bliver lidt længere, og andre lidt kortere alt efter deltagernes involvering og interesse.
Fagets centrale temaer
- Nye tendenser inden for marketing og digital markedsføring som fx neuromarketing, eksperimenter med cognition, big data, small data, social media, mindsets, platform disruption, etiske og juridiske forhold omkring anvendelse af forbrugerdata m.m.
- Relevansen af de enkelte metoder i forhold til taktiske og strategiske indsatser i den enkelte virksomhed
- Styrker og svagheder ved disse nye metoder set i forhold til de givne markedsvilkår.
Dit udbytte
- Identificere og forklare et problem med relevans for Marketing i egen organisation eller anden valgt empirisk kontekst.
- Demonstrere hvordan fagets metoder og teorier kan anvendes strategisk til at analysere problemet.
- Evaluere og reflektere over de teoretiske og praktiske implikationer af analysen ud fra mindst tre valgte metoder/teorier ud af de afdækkede hovedområder i faget.
Deltagerprofil
Dette fag henvender sig til alle, der har behov for at forstå marketing i en strategisk og ledelsesmæssig sammenhæng, og som er interesserede i at kunne gøre brug af innovative og relevante metoder og markedsmekanismer inden for marketing.
Faget kan tages som enkeltfag eller som en del af din samlede Master of Business Development.