Forstår du, hvordan du kan drive din organisation mod succes? Performance Management giver dig de nødvendige værktøjer til at opnå virksomhedens mål gennem systematisk måling og optimering af præstationer.
Kurset hjælper dig med at forstå, hvordan du kan definere mål klart, motivere medarbejdere og implementere effektive systemer, der sikrer kontinuerlig forbedring og udvikling. Ved at kombinere elementer fra økonomi, psykologi og sociologi, lærer du at skabe en kultur, hvor præstationer konstant forbedres og udvikles, hvilket gør det muligt for organisationen at nå sine strategiske mål.
Dit udbytte
-
Øge medarbejderengagementet gennem tydelig forventningsafstemning
-
Forbedre produktiviteten ved at fokusere ressourcer på de virksomhedskritiske områder
-
Identificere kompetencegab og sikre en mere systemisk og effektiv medarbejderudvikling
-
Fremme åben kommunikation mellem medarbejdere og ledelse og sikre overensstemmelse mellem medarbejdernes mål og virksomhedens strategiske mål
Om kurset
Dette kursus tilbyder et tværfagligt perspektiv på performance management. Vi integrerer økonomisk, psykologisk og sociologisk teori for at forstå, hvordan performance management-systemer bør designes og anvendes effektivt i organisationer. Vi fokuserer på, at systemerne både skal understøtte organisationens strategi og målsætninger, samtidig med at de skal tage højde for medarbejdernes motivation for at sikre en succesfuld implementering. Vi ser på, hvordan dårligt designede systemer kan føre til problemer som brud på medarbejdernes indre motivation, følelsen af uretfærdighed eller manipulation, og giver løsningsforslag til disse udfordringer.
Temaer
-
Design af Performance Management-systemer og processer, f.eks. scorecards eller KPI-systemer
-
Hvordan koblingen mellem målinger og bonus kan skabe værdi, men også problemer
-
Hvordan man måler, sætter mål for og evaluerer performance, så det motiverer medarbejderne til at arbejde for virksomhedens strategi
-
Performance Management og dens konsekvenser i forhold til medarbejderes og lederes indre motivation
-
Fordele og ulemper ved at bruge lederens subjektive evaluering af medarbejderne som en del af performance management-systemet
-
Fairness i performance management