Ændret kundeadfærd giver nye udfordringer i marketing. Den digitale udvikling har givet virksomheder adgang til en overflod af data. Udfordringen er at sortere i datamængden fra mange forskellige kilder og skabe viden og indsigt, der kan bruges til at gøre en forskel i markedet. På kurset får du en værktøjskasse med modeller og metoder til at be- eller afkræfte hypoteser og opdage nye sammenhænge. Vi arbejder bl.a. med Business Intelligence værktøjer til analyser af problemstillinger inden for salg og marketing og hvordan resultater fra disse analyser kan omsættes til handlingsplaner og sandsynlige resultater i praksis. Kurset giver på den måde nye kompetencer til marketingafdelingen, en øget kundeindsigt og forståelse samt synliggør nødvendigheden af en strategisk forankring af arbejdet med data i organisationen.
Kurset vil især have fokus på:
- Strategisk forankring af indsamling, analyse, deling og anvendelse af data
- Hvordan sikres det optimale beslutningsgrundlag om salg og marketingindsatsen
- Forskellige datatyper, deres anvendelse og udvikling til løsningsmuligheder til kunder
- En lang række cases og øvelser med data som inspiration arbejdet med data i egen virksomhed