Mange virksomheder fokuserer ensidigt på økonomisk, teknisk og strukturelt orienterede analyser af omverdenen og virksomheden. Virksomhederne fokuserer mindre på sociale, kulturelle og institutionelle forhold. Ved at kombinere en funktionel, relationel og fortolkende strategitilgang og samspillet mellem strategisk ledelse og økonomistyring øges sandsynligheden for succes i strategiarbejdet. Ved at deltage på kurset kan du som studerende tilegne dig en bred forståelsesramme, som medfører, at strategiplaner, implementeringen og opfølgningen tilrettelægges på et bedre vidensgrundlag.
På kurset tager vi også fat på, hvordan den organisatoriske sammenhængskraft kan styrkes - dvs. hvordan din virksomheds forskellige interessenter, fx direktion, stabe, forretningen og samarbejdspartnere kan blive bedre til at arbejde sammen om strategiplaner og implementering.
Kurset vil især have fokus på:
- Strategiudvikling
- Strategiimplementering
- Strategiopfølgning
- Forretningsudvikling
- Styrket samarbejde mellem forretningsudvikling og økonomistyring