Forhandlinger er ofte et vigtigt aspekt af strategiske forretningsrelationer og har en betydelig indvirkning på værdiskabelsen. På dette kursus lærer du, hvordan du både gør krav på og skaber værdi i forhandlinger og forretningsrelationer, hvordan du kommunikerer effektivt og opnår dine mål, og hvordan du opbygger eller genopretter tillid til langvarige relationer.
Dette indhold vil blive eksemplificeret gennem forskellige cases fra det virkelige liv mellem køber og leverandør. Derudover vil du også lære at vurdere din egen personlighed, forhandlingsstil og hvordan den omsættes til forretningsrelationer.
Kurset vil fokusere på:
- Forklare de forskellige koncepter og strategier inden for forhandling og styring af forretningsrelationer.
- Anvende den erhvervede viden til at identificere problemer og analysere forhandlinger og forretningsrelationer.
- Udvikle og forklare strategier for problemer i forbindelse med forhandlinger og forretningsrelationer.
- Præsentere klare og sammenhængende argumenter for valget af relevante modeller til at løse en bestemt case.
- Kritisk vurdere værdien og relevansen af modeller, koncepter og teorier, der præsenteres i løbet af kurset.