Salg, salgsmodeller og etik er nøglen til virksomhedens toplinje. Men hvad består salget og ikke mindst de forskellige tilgange til salg egentlig af? Og hvordan kan man sikre at salget foregår etisk ansvarligt?
Kurset introducerer dig til forskellige salgsbegreber og tilgange til salgsledelse på både akademisk og praktisk niveau. Du vil få en bedre forståelse for de forskellige former for kunderådgivning og hjælpe kunden til at træffe den, for kunden, mest hensigtsmæssige beslutning.
Kurset åbner salgsfunktionens perspektiv, så du kan koble den på andre funktioner i en virksomhed - både på ledelsesniveau og for de enkelte medarbejdere. Du får en dybere indsigt i, hvordan du arbejder holistisk med samtlige funktioner i virksomheden/organisationen og deres betydning for værdiskabelse for kunderne.
Kurset vil især have fokus på:
- Forståelse for operationelle og taktiske beslutninger i den etiske salgsmetode
- Analyse af de mekanismer der er i spil på købers og sælgers side
- “The Brain for Sale” konceptet”
- Forskellige salgsbegreber og modeller
- Analyse af konkurrenters tilgange