Forstå og analysér de udfordringer, som virksomheder af alle størrelser møder, når de går til de internationale markeder. Lær at tilpasse strategier til forskellige funktioner, lande og kulturer og vurder, om de er implementerbare. Arbejd med at lave og bruge operationelle strategier for virksomheder, der udvider deres geografiske rækkevidde.
Få indsigt i, hvordan internationalisering påvirker interessenter, miljøet og samfundet, og hvordan man kan mindske disse påvirkninger og drage fordel af dem. Lær om udfordringerne ved at gennemføre strategier, herunder at sætte mål, tilpasse sig organisationsstrukturer og kultur samt ledelsens rolle i implementeringen.
Kurset vil især fokusere på:
- Hvordan man leder på afstand og overvinder udfordringerne med kommunikation, koordinering og kontrol på tværs af grænser.
- Hvordan man kopierer og lokaliserer bedste praksis i udlandet og balancerer mellem standardisering og tilpasning.
- Hvordan man vælger og implementerer de optimale operationelle strategier for virksomheder, der opererer på tværs af grænser, f.eks. eksport, licenser, joint ventures og datterselskaber.