Den digitale udvikling har gjort mange virksomheder mere konkurrencedygtige, mens andre oplever voksende problemer med at differentiere sig. I begge situationer kan CRM-tænkning og -strategier være med til at skabe og forstærke succes. Men selv om tiltrækning og fastholdelse er nøglen til en virksomheds succes, så er udvikling af kunderelationer ofte kompleks, bl.a. fordi det kræver et samarbejde på tværs af organisationen.
Derfor er det vigtig at have en klar strategi, en stærk ledelse af processen og stærke systemer til eksekveringen. Og fremfor alt er det afgørende at have et kendskab til kunderne, som konstant skal vedligeholdes og opdateres, så man kan træffe de rigtige beslutninger – fx om det bedre kan betale af sige farvel til en kunde end at beholde relationen.
Kurset vil især have fokus på:
- Opbygning og vedligeholdelse af kunderelationer
- Den kundeorienterede virksomhed
- Hvad betyder teknologi og digitalisering for succesfulde kunderelationer
- Implementering af CRM-strategier
- Sammenhæng mellem CRM og forretningsprocesser