HD2 Strategisk Salg og Marketing

Kunderelationer

Den kundeorienterede virksomhed

Den digitale udvikling har gjort mange virksomheder mere konkurrencedygtige, mens andre oplever voksende problemer med at differentiere sig. I begge situationer kan CRM-tænkning og -strategier være med til at skabe og forstærke succes. Men selv om tiltrækning og fastholdelse er nøglen til en virksomheds succes, så er udvikling af kunderelationer ofte kompleks, bl.a. fordi det kræver et samarbejde på tværs af organisationen.

Derfor er det vigtig at have en klar strategi, en stærk ledelse af processen og stærke systemer til eksekveringen. Og fremfor alt er det afgørende at have et kendskab til kunderne, som konstant skal vedligeholdes og opdateres, så man kan træffe de rigtige beslutninger – fx om det bedre kan betale af sige farvel til en kunde end at beholde relationen.

 

Kurset vil især have fokus på:
  • Opbygning og vedligeholdelse af kunderelationer
  • Den kundeorienterede virksomhed
  • Hvad betyder teknologi og digitalisering for succesfulde kunderelationer
  • Implementering af CRM-strategier
  • Sammenhæng mellem CRM og forretningsprocesser

ECTS

5

Pris i kr.

5.500

Undervisningsform

On campus eller online

Sprog

Dansk

Frist (forår 2023): 13. februar 2023

Lokation

CBS, Frederiksberg

Ugedage

Mandag og torsdag kl. 17:10-20:30

Eksamen

Uge 13

Periode

Uge 8 - 11

Frist (efterår 2023): 15. juni 2023

Lokation

Online

Ugedage

Undervisningsmaterialet bliver tilgængeligt mandag + online live Q&A hver onsdag

Eksamen

Uge 47

Periode

Uge 40 - 45

Få et fagligt boost

Tilmeld dig et kursus på HD