Salgsopgaven bliver mere og mere kompleks og involverer stadigt flere funktioner både i en virksomhed og hos dens kunder. Derfor er salgsledelse ikke kun et spørgsmål om at lede salgsfunktionen, men også om at synkroniserer den i forhold til andre funktioner i virksomheden. Det er i store træk rammerne for Sales Governance et nyt fag, der er udviklet på grundlag af forskningsprojektet ”Morgendagens Salg”, der blev afsluttet i 2020.
Faget giver dig overblik over de forskellige begreber for salgsledelse og en forståelse for salgsledelsens rolle i en strategisk sammenhæng. Du bliver bl.a. i stand til at skelne mellem operationelle, taktiske og strategiske beslutninger og hvordan du synkroniserer kundernes købsprocesser med jeres salgsprocesser og KPI’er.
Kurset vil især have fokus på:
- Salgsledelse som ledelsesdisciplin
- Salgsledelse i et (corporate) governance perspektiv
- Overblik over forskellige tilgange til salgsledelse
- Hvordan virksomhedens touchpoints med kunderne designes og tilpasses på grundlag af kundernes oplevelser
- Hvordan salgsledelse skaber værdi for både virksomhed og kunder