HD2 Strategisk Salg og Marketing

Sales Governance

Hvilken rolle spiller salgsledelsen i virkeligheden?

Salgsopgaven bliver mere og mere kompleks og involverer stadigt flere funktioner både i en virksomhed og hos dens kunder. Derfor er salgsledelse ikke kun et spørgsmål om at lede salgsfunktionen, men også om at synkroniserer den i forhold til andre funktioner i virksomheden. Det er i store træk rammerne for Sales Governance et nyt fag, der er udviklet på grundlag af forskningsprojektet ”Morgendagens Salg”, der blev afsluttet i 2020. Faget giver dig overblik over de forskellige begreber for salgsledelse og en forståelse for salgsledelsens rolle i en strategisk sammenhæng. Du bliver bl.a. i stand til at skelne mellem operationelle, taktiske og strategiske beslutninger og hvordan du synkroniserer kundernes købsprocesser med jeres salgsprocesser og KPI’er.

 

Kurset vil især have fokus på:
  • Salgsledelse som ledelsesdisciplin
  • Salgsledelse i et (corporate) governance perspektiv
  • Overblik over forskellige tilgange til salgsledelse
  • Hvordan virksomhedens touchpoints med kunderne designes og tilpasses på grundlag af kundernes oplevelser
  • Hvordan salgsledelse skaber værdi for både virksomhed og kunder

ECTS

5

Pris i kr.

5.500

Undervisningsform

On campus

Sprog

Dansk

Frist (efterår 2023): 15. juni 2023

Lokation

CBS, Frederiksberg

Periode

Info kommer senere

Få et fagligt boost

Tilmeld dig et kursus på HD