I dette semester får du muligheden for at dygtiggøre dig i virksomhedsdrift og kundeforståelse. Først udstyrer vi dig med praktiske metoder til at finjustere økonomistyringen og øge indtjeningen ved at effektivisere omkostningerne. Du vil bl.a. mestre budgetlægning, omkostningsfordeling og ressourceoptimering, som bliver en del af din forretningsmæssige værktøjskasse.
Herefter går vi dybt ind i, hvordan du kan bruge data til at forstå og imødekomme kundernes behov, ønsker og adfærd. Du lærer også at arbejde med forskellige typer af data, såsom kvantitative, kvalitative, strukturerede og ustrukturerede data, og hvordan du kan indsamle, analysere og formidle dem. Du får derved kompetencer til at anvende dataanalyse, statistik, machine learning og visualisering til at skabe kundeindsigt og forretningsværdi.
Bemærk! På første semester vil du have undervisning sammen med studerende, som påtænker at læse specialiseringerne HD2 Strategisk Salg og Marketing. På andet semester grener kurserne ud i de respektive specialiseringer, hvor man går i dybden med hvert sit felt.