CBS Adjunkt Abayomi Baiyere deler resultaterne fra sin forskning om digital agilitet i virksomheder, og hvordan man udvikler et mindset, der er bedre forberedt på den konstante udvikling i AI.
Det næste skridt i AI: Udviklingen af et agilt mindset
Udforsk skiftet fra at lære at implementere AI-værktøjer på en daglig basis til at fremme ledelse, teams og organisationer, der er forberedte og dygtige til at tackle det udviklende AI-landskab.
Digital agilitet kræver genkendelse og reaktion
Strømmen af nye udviklinger inden for AI-værktøjer til at optimere vores daglige opgaver og bedre strategier er konstant – fra AI-drevne sprogmodeller til deep learning-software, der fremmer virksomhedens effektivitet og intelligens.
At udvikle en AI-agil tankegang betyder at have en adaptiv tilgang til disse AI-udviklinger. Denne disciplin byder naturligvis på nogle mindsetændringer og nye ledelsesudfordringer, når det kommer til at opmuntre og engagere teams.
Under sin præsentation ved eventet delte CBS Adjunkt Abayomi Baiyere tre nøgleopagver for at udvikle en agil tilgang:
- Udvikle en fælles forståelse af AI
- Stræb efter opmærksomhedsresonans for at opnå effekt
- Gør en fremtidsklar tankegang målet, ikke AI-transformation
For at runde eventet af delte paneldeltagerne Sanne Thougaard, tidligere direktør for Digital Innovation hos Lundbeck og Ian Rosenfeldt, Founder, COO & AI & Digital Growth Strategist hos InboundCPH, nogle gode råd:
- Spørg HVORFOR - definer dine forretningsmål, før du anvender AI. Det vil give dig mest på din bundlinje og indflydelse!
- Start her! Styrk dine medarbejdere og fokuser på at forbedre deres hverdag – resten følger.
Adjunkt & ph.d. ved Copenhagen Business School
Abayomi Baiyere er Adjunkt ved Department of Digitalisation på Copenhagen Business School, forskningspartner ved MIT Sloan Center for Information Systems Research og gæsteforsker ved Universitetet i Turku. Hans forskningsinteresse ligger i krydsfeltet mellem digital transformation, digital disruption og digitaliseringens samfundsmæssige påvirkning. Hans forskning tager for det meste en designvidenskabelig, etnografisk og blandet metodisk tilgang. Abayomi underviser også i kurset Digital Business på CBS HD1.
Founder, COO & AI & Digital Growth Strategistved InboundCPH
Ian Rosenfeldt er en af medstifterne, COO og AI & Digital Growth Strategist hos InboundCPH. InboundCPH er et digitalt marketingbureau, der hjælper virksomheder med at opbygge og pleje relationer til deres målgruppe. Med solid ledelseserfaring er Ian ansvarlig for virksomhedens retning, strategi og forretningsudvikling. Siden 1999 har Ian beskæftiget sig med online markedsføring både operationelt og på strategisk niveau i store og mellemstore nationale og internationale virksomheder.
Director of Digital Innovation ved Lundbeck
Sanne er tidligere Director of Digital Innovation hos den globale medicinalvirksomhed Lundbeck. Virksomheden er på forkant med neurovidenskabelig forskning og er dedikeret til at genoprette hjernens sundhed. Sanne har en baggrund som konsulentvirksomhed, hvor hun rådgiver virksomheder om at udnytte teknologi til at identificere skjulte muligheder. Desuden er hun mentor i IT-Branchen og en del af juryen ved Danish Digital Award. Sanne kom til Lundbeck i 2018, og hendes daglige arbejde i virksomheden kredsede om målsætninger, teammotivation og projektfacilitering.
Hvis du fandt dette emne interessant, så tilmeld dig via formularen herunder, så du ikke går glip af vores næste events.
Når du tilmelder dig via formularen sikrer du nemlig, at du fremover modtager personlige invitationer til vores fremtidige events.