Christian Frankel er underviser på MPG for 10. år i træk og har dermed et indgående kendskab til uddannelsen, pædagogikken og målgruppen. Fagligt er Christian optaget af organisations-, strategi og samfundsmæssige forandringer, og hvordan vi kan håndtere og forstå dem.
For tiden beskæftiger Christian sig særligt med markedsgørelse og platforme for deleøkonomi, for organisationer og markeder, og for hvordan forskellige former for markeder indføres for at løse politiske problemer, som ellers har været løst ved hjælp af organisationer (forvaltninger, planer o.l.).
Christian er tidligere underviser på kernefaget 'Strategisk ledelse', men er i dag fagkoordinator og underviser på 'Masterprojekt' og valgfaget 'Opgaveskrivning og argumentation'. Christian vejleder også selv deltagere på MPG i deres masterprojekt.
Forskningsområder
- Offentlig forvaltning
- Organisationsteori
- Økonomisk sociologi
Udvalgte publikationer- Frankel, Christian (2021). The object of inquiry and organization studies. Organization Studies, 017084062110532. HTTPS://DOI.ORG/10.1177/01708406211053201
- Frankel, C., Pallesen, T., & Ossandón, J. (2019). The organization of markets for collective concerns and their failures. Economy & Society, 48(2), 153-174.
- Frankel, C. (2018).The ‘s’ in markets : mundane market concepts and how to know a (strawberry) market. Journal of Cultural Economy, 11(5), 458-475.
- Frankel, C. (2015). The multiple-markets problem. Journal of CulturalEconomy, 8, 538-546.