Mads forsker og underviser i emner som branding, identitet, strategikommunikation, ledelse og historiebrug. Han er uddannet historiker, og arbejder ud fra et historiebrugsperspektiv, hvor han undersøger, hvordan personer og organisationer bruger historie og erindring til at skabe mening i deres omverden.
Foruden at være underviser og forsker, er Mads også leder af CBS’s 'Centre for Business History', hvis mål er at styrke den historiske dimension i undervisning og forskning.
Mads har været en del af MPG i mange år og er en erfaren underviser og mastervejleder. Han er optaget af kultursektoren, og han arbejder lige nu på udviklingen af en toning til MPG om netop kulturledelse.
Forskningsområder- Ledelse
- Historie
- Branding
- Identitet
- Strategikommunikation
Udvalgte publikationer- Ida Lunde Jørgensen; Mads Mordhorst / Producing History, (Re)Branding the Nation : Sagen om en udstilling om den danske guldalder. I: Scandinavian Journal of History, 30.1.2022.
- Ida Lunde Jørgensen; Mads Mordhorst / The Danish Golden Age :´Producing History, (gen)building the Nation. Paper præsenteret på Branding the Nordics, 2020.
- R. Daniel Wadhwani; Roy Suddaby; Mads Mordhorst; Andrew Popp / History as Organizing : Uses of the Past in Organization Studies. I: Organization Studies, Vol. 39,nr. 12, 2018, s. 1663–1683.