Julie Uldam er lektor ved Institut for Ledelse, Samfund og Kommunikation. I denne forklaring fortæller Julie om det, hun kalder CSR-kommunikationens paradoks. Denne video er på engelsk
Det er kompliceret: CSR-kommunikation i krisetider
Virksomheder tøver ofte med at kommunikere om deres sociale og miljømæssige initiativer. I denne video fortæller lektor på CBS Julie Uldam om, hvordan virksomheder navigerer i det, hun kalder et paradoks i CSR-kommunikation.
Billede frem for substans?
Stigende forventninger til at virksomheder skal tage ansvar ud over hvad der står i loven skaber det, som CBS-forsker Julie Uldam kalder et paradoks i CSR-kommunikation.
Dette paradoks består på den ene side af øgede forventninger til CSR og på den anden af virksomhedernes frygt for, at deres CSR bliver kritiseret som greenwashing.
Så hvordan kan virksomheder kommunikere deres CSR-initiativer til offentligheden? Ifølge Julie Uldam kan frygten for kritik udgøre en endnu større risiko.
"Hvis virksomhederne stikker hovedet i busken og vælger CSR, der fungerer godt på papiret, kan folk miste håbet, ligesom de kan miste tillid til politik", siger Julie Uldam i videoen.
Fandt du dette interessant? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til endnu mere af vores forskning og til vores events.
CBS Efteruddannelse adresserer de store samfundsudfordringer og giver dig mulighed for at lære gennem undervisning og events, som bygger på forskning tæt forbundet med din hverdag.
Udfyld formularen og få:
- Personlige invitationer event invitationer
- Adgang til vores nyeste forskning, når det udkommer i form af artikler, podcast, video
- Mere viden om vores efter- og videreuddannelse