I denne video taler CBS-forskere og event-talere Michel Van Der Borg og Selma Kadić-Maglajlić om, hvordan implementering af AI kan hjælpe med at optimere administrative opgaver og kvalificere beslutninger i salgsarbejdet. Videoen er på engelsk 🇬🇧
Hvordan ser fremtidens sælger ud?
Sælgere i dag kan nemt blive overvældet af ny teknologi og kunstig intelligens. Så hvordan navigerer fremtidens sælgere disse konstante fremskridt? CBS-forskerne Michel van der Borgh og Selma Kadić-Maglajlić og et panel af folk fra industrien diskuterer AI i salg – fra implementering til etik, fra optimering til kvalitet.
Af CBS Efteruddannelse"AI kommer til at forme salgsprofessionelle"
Sælgere i dag kan nemt blive overvældet af ny teknologi og kunstig intelligens. Faktisk viser forskning, at det at blive overvældet af teknologi reducerer kvoteopnåelser med 43 %. Så hvilke konsekvenser har disse konstante fremskridt for salgsrollen, kunderelationer, etiske bekymringer og velvære? Og hvordan navigerer fremtidens sælgere i det?
Ved dette event fortalte CBS-forskerne Michel van der Borgh og Selma Kadić-Maglajlić om AI i salg, ledsaget af demopræsentationer af innovative AI-baserede salgsværktøjer. Ligeledes konfronterede de publikum med nogle arbejdsmæssige dilemmaer: Ville de foretrække at arbejde med en menneskelig eller AI-sælger? Eller ville de være i stand til at evaluere et salgsopkald på samme måde som en algoritme ville?
Endvidere havde deltagerne mulighed for at indgå i tankevækkende diskussioner med brancheeksperter og høre deres syn på, hvordan fremtidens sælger opfattes. Diskussionen berørte emner om blandt andet implementering af AI for effektivitet vs. forbedring af kvalitet, hvor man skal starte med AI-implementering og inspirerende frontløbere på området.
Michel Van der Borgh
CBS professor i marketing
Siden 2022 har Michel van der Borgh været professor i marketing på Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School. Han har tidligere været assisterende professor i marketing ved Eindhoven University of Technology og Tilburg University.
I sin forskning sigter Michel efter at forstå, hvad der driver succesen bag radikalt nye (digitale) teknologier inden for IKT, medicinsk udstyr, fremstilling og andre industrier, og hvordan virksomheder kan designe effektive salgsstrategier for sådanne løsninger. Michel samarbejder med førende højteknologiske organisationer som Philips, Vanderlande Industries, KPN, Getronics, Ahrend og High-Tech Campus Eindhoven.
Selma Kadić-Maglajlić
CBS-lektor i marketing
Dr. Selma Kadić-Maglajlić er lektor i marketing ved Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School. Før hun kom til CBS, havde hun forskellige akademiske stillinger på School of Economics and Business, University of Sarajevo, Bosnien-Hercegovina.
Selma er også en ledelsestræner og TEDx speaker med tidligere erfaring i bil-, underholdnings- og medieindustrien. Hun brænder for at hjælpe organisationer med at optimere deres salgs- og marketingstrategiske beslutninger gennem robuste analyser.
Freja Vulff
Technology Specialist hos Microsoft
Freja Vulff er en CBS-alumne, der er uddannet fra det, der nu er kendt som MSc in Sales Management (tidligere MSc in Customer and Commercial Developmentg). Hun arbejder som teknologispecialist hos Microsoft med fokus på Dynamics 365 Sales and Marketing og Microsoft Power Platform.
Frejas erfaring stammer fra salgs- og teknologibranchen i Danmark, hvor hun er ansvarlig for 150 af de største virksomheder, hvilket giver hende en omfattende viden om virksomhedssalg. Med formands- og bestyrelseserfaring fra Women at Microsoft og Young IT Professionals er Freja en passioneret fortaler for mangfoldighed og inklusion, der aktivt arbejder for at skabe en mere inkluderende teknologiindustri.
Joakim Steenfos
Medstifer og administrerende direktør i Radiant
Joakim er administrerende direktør og medstifter af Radiant. Med 15 års erfaring inden for salg og CRM har han hjulpet med at designe og skalere B2B-salg for mange virksomheder på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Tyskland. Før Radiant var Joakim medstifter af Deloittes salgsafdeling (2014-2017) sammen med Kasper Bjerggaard, Radiants anden medstifter.
Joakim har ekspertise inden for strategisk, taktisk og operationelt B2B-salg og arbejder med banker, FinTech, LegalTech og softwarevirksomheder. Han er også en officiel HubSpot Speaker, med speciale i AI i B2B salg, og har ledet over 100 HubSpot implementeringer. Selvom han begyndte med Salesforce hos Deloitte, er HubSpot nu Radiants foretrukne CRM til at opnå bedre marketing-, salgs- og supportresultater.
Ulrik Monberg
Administrerende direktør i Arpedio
Ulrik Monberg, administrerende direktør for Arpedio, er en teknologidrevet leder med speciale i at skalere B2B SaaS-virksomheder med fokus på virksomheds B2B-salg, kontobaseret salg og CRM-innovationer.
Med over $3 millioner i ARR har han med succes ledet internationale udvidelser af SaaS-virksomheder, drevet markedsinnovation og opbygget stærke investorpartnerskaber. Hans ekspertise spænder over SaaS-vækst, strategisk kontostyring, ledelsesrådgivning og ledelse af tværfunktionelle teams på globale markeder.
Fandt du dette interessant? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til endnu mere af vores forskning og til vores events.
CBS Efteruddannelse adresserer de store samfundsudfordringer og giver dig mulighed for at lære gennem undervisning og events, som bygger på forskning tæt forbundet med din hverdag.
Udfyld formularen og få:
Personlige invitationer event invitationer
Adgang til vores nyeste forskning, når det udkommer i form af artikler, podcast, video
Mere viden om vores efter- og videreuddannelse