Receptionistjob blev starten på en startupSyncdesk er en centraliseret kommunikationsplatform for hoteller, som blev skabt efter, at Frederik og Alfred indså, at forretningsmodellen for deres oplevelsesplatform ikke kunne bære. De var imidlertid fast besluttede på at fortsætte inden for turismebranchen.
”Vi var nysgerrige på at forstå, hvordan vi kunne samarbejde med de større aktører i branchen. Derfor begyndte vi at kontakte hoteller for at få indsigt i deres hverdag og finde ud af, hvor vi kunne gøre en forskel,” fortæller Frederik Kilsmark Larsen, der i dag studerer International Business på CBS.
De indså dog hurtigt, at de ikke kunne få den nødvendige indsigt ved blot at tale med receptionister eller hoteldirektører.
”Vi kunne mærke, at de samtaler, vi havde med receptionistchefer eller hoteldirektører kun gav os overfladisk viden. Det gav os ikke den dybdegående forståelse, vi havde brug for, for at kunne udvikle et virkelig godt produkt,” forklarer Frederik Kilsmark Larsen
For at få den nødvendige erfaring og forståelse for branchens udfordringer tog Frederik Kilsmark Larsen derfor et job som receptionist på et hotel i København. Her blev han hurtigt opmærksom på, hvordan ineffektiv kommunikation kunne føre til daglige irritationer og fejl for både personalet og gæsterne.
”Som receptionist så jeg fra første parket, hvor meget tid der blev spildt på at koordinere opgaver via e-mails, postits og telefonopkald. Det er ikke unormalt, at hoteller bruger flere Word-dokumenter, Teams og mange manuelle systemer til at holde styr på opgaver og bestillinger fra gæster. Det gav os idéen til Syncdesk, som er en platform der samler hotellets kommunikation ét sted, og som gør det muligt for personalet at få opdateringer hurtigt og præcist,” fortæller Frederik Kilsmark Larsen.