Hvert semester på MMD er nyt og anderledes. Tekst fra Eva Boxembaum om 'læring, pædagogik og progression' ...................
MMD repræsenterer et unikt læringsmiljø som udfordrer dig til at udvikle dit lederskab.
Læringsmiljøet
MMD er kendetegnet ved læring i relationer gennem reflesksionspartere, semestergrupper og coaching. Læring opstår ved at involvere konteksten i læring, forstyrre og udfordre relationerne - på Academy of Management (AOM), i job bytte, en 24 timers case opgave, coaching dage, øvelser, oplæg, diskussioner og forelæsninger. MMD er kontekstbaseret og uden et fast standardiseret pensum. Den enkelte deltager arbejder med egne læringsmål og udvælger, ud fra sin specifikke kontekst, interesser og udfordringer, de referencer & ressourcer som er betydningsfulde for den ønskede kompetenceudvikling.
Din udviklings-ambition
Alle studerende formulerer i løbet af de første måneder på MMD en ”Personlig udviklingsambition – kompetencer og pejlemærker”, som tager afsæt i MMD’s overordnede læringsmål & kompetencehjul.
Din coach
Man skal selv vælger en ekstern coach, der kan styrke ens refleksion over egen læring og bidrage til at der sker en personlig og virksomhedsafhængig oversættelse af modeller og teorier. Coachen er den MMD studerendes livline til ’omverdenen’
Din refleksions-partner
Alle deltagere på MMD vælger en refleksionspartner på holdet. Refleksionspartneren har samme formål som coachen – blot er der her tale om en person fra holdet.
Semestergrupperne
Man indgår aktivt i semestergrupper, hvor man løser opgaver sammen. Semestergrupperne skifter hvert semester, så alle får chance for at komme tæt på så mange MMD kolleger som muligt - dermed tæt på et bredt spektrum af ledelsesmæssige kontekster og erfaringer.
Eget pensum
Man skal konstruere eget pensum og arbejde med metoder og eksperimenter for læring. Disse refleksioner indgår som en væsentlig del af semestereksaminerne.
24 timers Change Management Case
På MMD's Change Management forløb får hver semestergruppe tildelt en virksomhed - forskellige organisationer i et godt mix af offentlig og privat, interessevaretagelse og produktion, velfærd og finans, store og små enheder. Forløbet handler om, at MMD grupperne i løbet af 24 timer skal analysere en aktuel og virkelighedsnær problemstilling og opstille et udviklingsdesign for den tildelte organisation. Mød Louise Dohn (MMD, 2016) og hør hendes refleksioner om udbytte fra forløbet.
Jobbytte udvikler ledelse
Jobbytte i en uge med en anden leder på MMD holdet er et unikt forløb på MMD's tredje semester. Aktiviteten udvikler deltagernes personlige lederskab i det scene- og perspektivskift det er, at træde ind i et helt andet ledelsesrum og på en helt anden arbejdsplads end ens egen. I kontrasterne træder hverdagens antagelser tydeligere frem, og nysgerrigheden, iagttagelsen og bevægelsen kan gå forrest. ”Jobbyttet har helt klart påvirket mit daglige arbejde. Der er ting, som jeg gør anderledes.” Hør erfaringer og læringspointer fra en centerchef fra Københavns Kommune, som byttede job med en producent på Teater Republique.
MMD's studieture er læringsanledninger som flytter konteksten, fastholder intensiteten og studiets fokus på ledelses- og vidensudvikling på et permanent højt niveau. Læs mere om vores spændende studieture og lad dig inspirere til at tage det næste skridt i din uddannelse.
MMD udvikler ledere som kan involvere
"MMD uddanner ledere med bredt perspektiv, som kan involvere, som tør sætte sig i baggrunden og som ved, hvornår man skal sætte sig i front."
Mød Jakob Frølund, Områdeleder i Københavns Lufthavne A/S og deltager på MMD 2015/2016 og hør ham fortælle om sit udbytte af MMD - "en personlig rejse, der har en effekt på andre også."
Som leder er man aldrig færdig med at udvikle sig. Gå på opdagelse i MMD Refleksion - din indgang til et univers af videoer, podcasts og artikler med MMD's deltagere, dimittender og undervisere.