Det startede med en ny opgave – og en opfordring.
I en forhenværende stilling hos Novo Nordisk skulle Betina Doktor være med til at forny strategien på det forretningsetiske område. Hun havde ingen erfaring med at facilitere en sådan strategiproces, og derfor fik hun at vide, at der var plads til at opsøge viden andetsteds for at lykkes med projektet.
”Jeg fik at vide, at der var budget til at få ny inspiration,” husker Betina. ”Og jeg ville gerne have noget mere uddannelse og noget mere teoretisk indsigt i, hvad det er, jeg skal være opmærksom på i faciliteringen af en strategiproces.”
Derfor tilmeldte Betina sig kurserne Strategisk praksis og implementering og Strategisk kommunikation på Master of Business Development på CBS. Nu, fem år senere, er hun i fuld gang med den fulde Master-uddannelse med seks kurser i hus.
”Da jeg fik læst op på, hvad jeg kunne bruge hele uddannelsen til, så kunne jeg se nogle fordele i at få en fuld Master. På det tidspunkt havde jeg også en tanke om, at jeg en dag gerne ville være konsulent igen, som jeg havde været før, og der er forretningsudvikling helt centralt.”